Корекційно-розвиткова робота як комунікативна спрямованість освітнього процесу
25 березня 2025 року на базі ЗДО «Ромашка» в рамках засідання професійної спільноти учителів-логопедів відбувся семінар-практикум на тему «Корекційно-розвиткова робота як комунікативна спрямованість навчального процесу в освітніх закладах" (керівник ПС Ткач С.А Корекція та розвиток дітей з особливими освітніми потребами здійснюються через активне спілкування та взаємодію в межах усього освітнього процесу, а не лише на окремих заняттях, - про це та особливу роль вчителя-логопеда у складі команди індивідуального супроводу йшлося у презентації «Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами» (консультант МЦПРПП Іванова Т.М).
Зрозуміло, що певні відхилення у мовленнєвому розвитку негативно відбиваються на формуванні діяльності та особистості дитини вцілому. Тому так важливо своєчасно діагностувати мовленнєві порушення у дітей та здійснювати корекцію цих порушень. Вчитель-логопед Даскальчук Л.В. презентувала навчально-методичний посібник «Альбом для обстеження мовлення дитини» (автор Г.І.Блінова) та поділилася досвідом роботи з визначення мовленнєвих труднощів та їх корекції у молодших школярів.
Проведення групових корекційно-розвиткових занять з дітьми з особливими освітніми потребами вимагає ретельної підготовки – це і критерії відбору дітей при формуванні групи, і врахування індивідуальних особливостей кожної дитини, і співпраця з батьками. Вчитель-логопед Ткач С.А. ознайомив учасників семінару-практикуму з особливостями та основними вимогами щодо проведення групових корекційно-розвиткових занять, а практичний аспект індивідуальної роботи продемонстрував під час проведення індивідуального заняття з дитиною старшого дошкільного віку.
Учитель-логопед щодня стикається з викликами у розвитку мовлення дітей. Його робота полягає не лише у коригуванні мовленнєвих вад у дітей, але й у створенні умов, де кожна дитина відчуває себе почутою, де спілкування стає природнім та радісним. Пам'ятаймо, що кожна дитина унікальна, тому важливо підходити до неї з любов'ю та розумінням
За круглим столом учителі-логопеди обговорили питання розвитку інклюзивної освіти в закладах освіти міста; наступності у роботі вчителя-логопеда закладу дошкільної освіти та початкової школи; практичного забезпечення проведення дослідження мовлення дітей; співпраці з педагогами, асистентами та батьками дітей.
Консультантом Центру Івановою Т.М. було проведено опитування учасників семінару-практикуму для визначення актуальних тем для обговорення при наступних зустрічах.
..