Впроваджуємо Концепцію НУШ через діяльнісно-компетентнісний підхід
Концепція "Нова українська школа" (НУШ) ставить за мету формування компетентної особистості, здатної до самореалізації та навчання впродовж життя. Ключовим інструментом для досягнення цієї мети є діяльнісно-компетентнісний підхід, який виступає методологічною основою розвивального навчання.
На виконання плану роботи міського центру професійного розвитку педагогічних працівників на 2024/2025 навчальний рік 29 квітня на базі Новодністровського ЗЗСО ІІ-ІІІ ступенів в рамках ІІІ засідання професійної спільноти учителів предметів художньо-естетичного циклу відбувся міський семінар-практикум на тему «Реалізація завдань Концепції НУШ: діяльнісно-компетентісний підхід в освіті як методологічна основа розвивального навчання» (керівник Шелест-Твердохліб Ю.О.)
Про реалізацію завдань Концепції НУШ через діяльнісно-компетентнісний підхід та розвивальне навчання, яке передбачає оновлення змісту освіти, зміну ролі вчителя, використання сучасних освітніх технологій, створення сприятливого освітнього середовища, підвищення кваліфікації педагогічних працівників йшлося у меседжі Іванової Т.М., консультанта КУ МЦПРПП.
Переваги діяльнісного підходу для забезпечення розвитку умінь та навичок учнів та застосування здобутих ними знань у практичній діяльності розкрила у своїй презентації Римар О.В. Вона приділила значну увагу основним методам і прийомам, які використовуються на уроках художньо-естетичного циклу, навела приклади реалізації діяльнісного підходу у проєктній та дослідницькій діяльністі, при розв'язування проблемних ситуацій, в ігрових методах навчання, під час проведення практичної роботи та лабораторних досліджень.
Мистецько-творча компетентність посідає особливе місце у гармонійному розвитку дітей дошкільного віку, адже вона передбачає не лише знання про різні види мистецтва, а й уміння практично застосовувати їх у власній творчій діяльності, виявляти естетичне ставлення до навколишнього світу та мистецьких творів. Досвідом формування мистецько-творчої компетентності у дітей старшого дошкільного віку та шляхами і методами їх залучення до різних видів мистецької діяльності поділилися з учасниками семінару-практикуму музичні керівники закладів дошкільної освіти міста Чайка О.В. та Власова Н.М.
Важливою складовою якісної мистецької освіти є робота кабінету предметів художньо-естетичного циклу. Керівник ПС Шелест-Твердохліб Ю.О. окреслила основні завдання та зміст роботи кабінетів предметів художньо-естетичного циклу та підвела підсумки роботи професійної спільноти за поточний навчальний рік.
На завершення семінару педагоги обговорили питання розвитку мистецької галузі та виклики, які стоять перед сучасною школою, проаналізували зміст підручника «Мистецтво» (інтегрований курс) для 8 класу за редакцією Л. Масол та впровадження Концепції нової української школи у 8-их класах.