Моніторинг рівня знань дітей як інструмент сучасної дошкільної освіти
У сучасному освітньому просторі, де постійно відбуваються зміни та оновлення, надзвичайно важливо не просто навчати дітей, а й розуміти, наскільки ефективними є наші методи, чи досягають вони поставлених ці лей. Саме моніторинг є тим інструментом, що дозволяє отримати об'єктивну картину освітнього процесу, виявити сильні сторони та зони росту дитини. Це не просто збір даних, а цілеспрямований процес, що допомагає педагогам приймати обґрунтовані управлінські рішення, коригувати освітні програми та індивідуальні траєкторії розвитку кожного вихованця.
Що таке моніторинг і навіщо він потрібен, яка різниця між індивідуальним та груповим моніторингом, як організувати і провести моніторинг для дітей з особливими освітніми потребами, як взаємодіяти з батьками на основі результатів моніторингу, - ці та інші питання стали предметом обговорення на міському семінарі-практикумі «Використання моніторингових досліджень в закладі дошкільної освіти як вагомий чинник визначення рівня знань, умінь та навичок дитини дошкільного віку в контексті завдань БКДО», що проходив у рамках засідання професійної спільноти молодих вихователів «Методична вітальня «Паросток надії» 27 травня 2025 року на базі ЗДО «Ромашка» (керівник Химич С.С.).
Консультант Центру Іванова Т.М. ознайомила учасників семінару з нормативно-правовою базою організації і проведення моніторингу. На допомогу вихователям запропоновано для використання "Методичну скарбничку" яка допоможе педагогу не просто оцінювати, а розуміти кожну дитину, ефективно планувати освітній процес та сприяти її всебічному розвитку згідно з вимогами БКДО.
Химич С.С., керівник ПС ознайомила колег з особливостями моніторингу, його видами, етапами і датами проведення. Пояснила суть педагогічної діагностики як механізму моніторингу, особливості використання завдань, які дозволяють виявити рівень розвитку дитини у пізнавальному, мовленнєвому, фізичному розвитках та набуттю ними певних компетенцій. Продемонструвала практичне застосування діагностичного інструментарію, що використовується під час моніторингу за всіма напрямками досліджень, розповіла, як узагальнювати їх результати та складати аналітичну довідку (зразки цих документів та пам’ятку «Методи педагогічної діагностики в ЗДО» отримав кожний учасник семінару).
З метою допомоги у здійсненні самооцінки власного рівня професійної майстерності на початковому етапі діяльності вихователів, з учасниками семінару було проведено анкетування, аналіз якого сприятиме удосконаленню методичної роботи з педагогами.
По завершенню семінару керівник ПС Химич С.С. проаналізувала роботу професійної спільноти у поточному навчальному році та відзначила активну участь кожного педагога у роботі семінарів. Консультант Центру Іванова Т.М. засвідчила зростання професійного рівня вихователів, подякувала всім членам професійної спільноти за плідну роботу та зазначила, що успішність роботи спільноти була реалізована завдяки умілим організаторським та професійним якостям керівника професійної спільноти Химич С.С.